Ik ben nu een blogger!

11 januari 2016 - Vianen, Nederland

Ik zat er al even over na te denken maar heb op deze avond toch besloten een reisblog aan te maken! Op 3 februari begint mijn grootste avontuur ooit! Vanavond heb ik mijn treintickets en eerste hostels geboekt (voor de eerste keer in mijn 23-jarig bestaan met een creditcard betaald!!). Het begint enorm te kriebelen en ik kan eigenlijk niet meer wachten. Maar gelukkig moet ik nog even wachten want ik moet nog genoeg regelen!

Op 3 februari vertrek ik vanuit Amsterdam met het vliegtuig naar Jakarta. Vanaf daar zal ik met de trein, via Bandung, reizen naar Yogyakarta. Vlakbij Yogyakarta begin ik op 8 februari met vrijwilligerswerk! Dit is in een wilde dierenopvang; tussen de orang-oetans, gibbons, sun beren en schildpadden. Elke keer als ik hier aan denk krijg ik weer kippenvel. Voor wie mij een beetje kent weet dat ik een enorme dierenliefhebber ben (ik ben vegetariër sinds ik het woord kon spellen). Ik ben alleen nooit gek geweest op dierentuinen, omdat ik altijd wel het gevoel er bij heb gehad dat de dieren daar niet horen. Midden in de natuur in een opvang werken met wilde dieren en het doel hebben ze weer in de vrije natuur los te laten, is een droom die uit komt!

Ik zal na mijn vrijwilligerswerk nog even op het eiland Java blijven. Hoelang dit precies is ligt er ook aan wat ik al van Java heb kunnen zien in mijn vrije weekenden. Daarna zal ik verder reizen naar de Indonesische eilanden Sumatra, Bali, Lombok en misschien Sulawesi. Daarna verlaat ik Indonesië en zet ik mijn reis voort op Maleisië, zowel het vaste land als Borneo. En als de tijd en geld het toelaten wil ik de laatste dagen doorbrengen in Singapore!

1. Tamar:
    13 januari 2016
    Wow, Shirley! Wat gaaf :) Héél veel plezier!
  2. Wickey:
    13 januari 2016
    Top, dat je je droom najaagt Shirley Ik vind het leuk om je ervaringen te gaan volgen en je wilde verhalen te horen. Maar alles goed en wel in juni ga je gewoon weer bij Zsp aan de bak he