Bali: Maak me gek!

11 maart 2016 - Ubud, Indonesië

Zo hallo allemaal. Het is weer eens tijd voor een blogje. Er zit niet echt regelmaat in mijn blogs maar dat staat gelijk aan het leven hier. Vorige week heb ik vier nachten in Kuta geslapen in een gezellig hostel! Kuta staat bekend om het strand, het uitgaansleven en de grote hoeveelheid jongeren die er zijn. Het barst er van de Australische jongeren en voor hen is het een soort van wat Lloret de Mar voor ons is. Ze zijn gelukkig wel wat ouder dan het volk in Lloret de Mar. De eerste avond ging ik uiteten en stappen met een Canadees meisje waarmee ik op de kamer sliep. Zij was in een mum van tijd enorm dronken en stond met een Duitse kerel uitgebreid te vunzen in de club. Andere mensen kwamen naar mij toe om te vragen of zij mijn vriendin was en gelukkig kon ik zeggen dat ik haar die middag pas had leren kennen. Hij had een haaientand-ketting om en een rode broek aan. Heel fout. Ik had nieuwe vrienden gevonden, uit Australië, en heb met hen nog een gezellige avond gehad! De rest van de dagen in Kuta heb ik veel aan het strand gelegen, terrasjes gepakt en in het hostel gechilldddddd. Wel komisch is dat je overal hier op Bali straatverkopers hebt. In Kuta heb je ze heeeeeeel veel. Als je over straat loopt hoor je om de haverklap: transport? massaaage? taxiiiii? cheap cheap!'. Ze zijn ook wel echt koning in zichzelf keihard opdringen waar ik dan weer een beetje agressief van word. Maar goed ik heb niemand geslagen hoor.

Afgelopen zaterdag ging ik naar het vliegveld om Linniepinnie op te pikken! Ik vond het wel erg gek om elkaar hier te zien maar wel heel leuk natuurlijk!! Lin had een klein technisch probleempje met het slotje wat niet meer open ging wat om haar flightbag zat. De volgende ochtend heb ik een hamer en tang bij elkaar gesprokkeld en is het met wat geweld gelukt om het slot open te breken. We waren de eerste 2 dagen in Seminyak en toen we daar zondag net op het strand lagen begon het keihard te regenen. Later in de middag was er nog een regenbui maar dat deed ons niks en hebben we gewoon door heen gelopen. Een warm welkom voor Linda! Maandag zijn we naar Kuta gegaan. Lin had toch wel last van een jetlag en heeft op zondag en maandag veel geslapen. Ook hebben we een massage genomen, erg lekker! Maar maandagavond was ze er helemaal klaar voor! We zijn naar de discotheek Sky Garden geweest en het was daar heel gezellig! Er waren alleeb maar buitenlanders en op een gegeven moment draaide een Nederlandse DJ slechte Nederlandse muziek (drank&drugs bijvoorbeeld) en zij snapten er niks van. Iets minder gezellig was dat we daarna buiten liepen en daar werd ik door een taxichauffeur van 50+ uit het niks op mn kont geslagen. Bitch doen gaat mij gelukkig hier ook steeds beter af dus ik heb het hem laten weten. Na 2 uur slapen stonden we weer fris en fruitig op. We gingen die dag touren door het zuiden van Bali! Ik had vorige week een Indonesische jongeman leren kennen die hier op Bali gids en chauffeur in 1 is. Hij kon goed Engels en was aardig dus ik dacht dat is wel een goede. Eerst gingen we naar de Ulawatu tempel. Hier leefden ook aapjes in de omgeving en het lag echt aan een hele mooie blauwe zee! De stranden in Sanur, Kuta en Seminyak vond ik nogal tegen vallen en dacht dat er geen blauw water in Bali bestond maar dus wel! Daarna gingen we naar Sulaban Beach, een surfersparadijsje! Gigantische hoge golven! Ik vond het heel leuk om te zien hoe een hele groep surfers ver in de zee lag en vanaf daar heel cool surfden! Die surfers op Kuta vond ik ineens niks meer voorstellen. Daarna gingen we naar Dreamland Beach om echt te gaan zwemmen! Dit was alleen een minder groot succes want hier bleken de golven ineens hoog en heel krachtig te worden vlak voordat ze stranden. Ik stond daar heel leuk en viel gewoon om. Forever lomp. We hebben daar een tijd gezeten en toen ging onze gids zich steeds comfortabeler voelen. We gingen toen naar een ander strand maar toen we er heen liepen bleek die afgesloten te zijn. Linda en ik vonden het wel welletjes en zeiden dat we graag terug naar onze accommodatie wilden. Hij bleef alleen van alles opdringen en toen besloot ik het maar weer op de bitchie-tour te gooien en dat werkte. Hij ging daarna verder met dwingen op WhatsApp maar toen heb ik hem maar lekker geblokkeerd. Tot nooit meer ziens. En toen was het woensdag 9 maart. Nyepi. Oftewel: dag van de Stilte. Zo vieren de Balinezen de eerste dag van het Balinees Nieuwjaar is. De avond daarvoor waren er in de stad festiviteiten met praalwagens. Dit was alleen een beetje chaotisch en de meeste mensen snapten er niks van, Linda en ik vielen ook onder deze mensen. Op woensdag 9 maart mocht er niemand straat komen en moesten alle toeristen in hun accomodatie blijven. Speciaal hiervoor hadden we maar even een hotel met zwembad geboekt. Ramen waren afgeplakt en lichten mochten niet aan. Overdags hebben we eerst in het restaurant ontbeten en daarna bij het zwembad gelegen. Toen we rond 19.00 uur naar het restaurant gingen was het hele hotel pikdonker en het restaurant en de receptie dicht. We waren niet de enige die dit niet wisten want meerdere mensen stonden daar met zaklamp en al. Deze dag voelde als huisarrest.

Op donderdag 10 maart zijn we vertrokken uit Kuta en naar Ubud gegaan! Dit is echt een heel leuk plekje en heel anders dan de vorige plekken waar ik ben geweest op Bali! Gisteren zijn we naar Monkey Forest geweest , heel leuk al die aapjes! Heb nog lang geen genoeg van de aapjes hier! Daarna zijn we naar een Balinese Dans geweest, best indrukkend! Vannacht werden we om 2 uur opgehaald voor de tour voor de Batur vulkaan! De klim vangst ze vulkaan duurde twee uur en was erg heftig. Het was best stijl, vooral het laatst half uur. Het was in het donker en er lagen op ook heel veel stenen. Beetje met een zaklamp belichten en lopen maar. Ik zweette overal en dat terwijl de zo'n niet eens scheen! Gelukkig was de zonsopgang wel heel mooi!! Daarna moesten we weer afdalen en dat was nog moeilijker voor deze lomperd. Ik had met het beklimmen al moeite met de smalle paadjes maar met afdalen had ik dit nog meer. Ben een keer gevallen maar kwam op mn dikke billenkoek terecht. En een paar keer uitgegleden maar wist ik mezelf met mn handen opstellen vangen. We waren bijna van die smalle en stenige paadjes af toen Linda tegen mij zei: 'Steeds als ik bijna uit glijd, pak ik automatisch mijn camera vast'. Nog geen 2 seconden hier na viel ze heel ongelukkig en heeft ze nu een been vol schaafwonden. Twee lomperds zijn met elkaar in Indonesië hoor! Na de vulkaan zijn we naar een koffieplantage geweest en hebben verschillende soorten koffie geproefd, erg leuk! Ook verbouwden ze hier een van de duurste koffie, de kopi Loewak. Ik hoef hier niks van te hebben omdat 1. die katten vaak niet goed behandeld worden en 2. ik niks voel voor het consumeren van uitwerpselen.

We blijven nog 3 nachten in Ubud en we gaan morgen met een scooter touren door de rijstvelden! Het verkeer is hier rustiger dus ik durf het aan! We willen nog twee tempels bezoeken hier op Bali en willen dan naar Lombok en de Gili's!

Dat was het weer, groetjes vanuit het mooie Bali!!!

P.S.: Hebben jullie gezien dat de foto's upgraden ondertussen wel lukt en die hier in albums zijn verdeeld?

1. Shirley Labrie:
    11 maart 2016
    Oke ik was iets te positief met mijn verhaal over de foto's... Dankzij te slome Wifi lukt het niet!
  2. Will:
    11 maart 2016
    Wat een superleuk verhaal weer. Fijn dat je zo geniet..... en super dat je vriendin er is geniet nog lkr groetjes!!!!!
  3. Dima:
    Super leuk sherry
  4. Patricia:
    11 maart 2016
    Super leuk om te lezen, dat je het zo naar je zin hebt! & gezellig met je vriendin!

Geniet ervan!

x
  5. Hannie:
    13 maart 2016
    Hallo Zuster Shirley,
    Gelukkig, ik dacht al Hagestein is binnen
    het feest gaat beginnen, we horen niets meer maar wat en
    mooi verhaal weer. Geniet meiden en nog veel plezier maar zo te lezen lukt dat wel.
    Groetjes Hannie
    het feest gaat beginnen, we horen niets meer maar wat en
    Groetjes Hannie
  7. Opa en oma:
    20 maart 2016
    leuk dat je het nog steeds naar je zin en zeker nu je vriendin er ook is we vinden de verhalen super. hierna kan je wel een boek schrijven zo leuk zijn je verhalen.
    liefs opa en oma